Rapport + Poängställning efter E7
Plac | Namn | Totalt | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1 | Jalabert | 410 | 80 | 45 | 100 | 100 | 50 | 80 | ||||
2 | Palmen | 355 | 60 | 50 | 45 | 100 | 100 | |||||
3 | Jonas L | 315 | 50 | 80 | 60 | 80 | 45 | |||||
4 | Pelle | 300 | 100 | 100 | 100 | |||||||
5 | Henrik | 220 | 80 | 80 | 60 | |||||||
6 | MC | 195 | 45 | 60 | 40 | 50 | ||||||
7 | Rickard K | 140 | 80 | 60 | ||||||||
8 | Martin P | 105 | 60 | 45 | ||||||||
9 | Axe Merckx | 100 | 40 | 60 | ||||||||
10 | Valverde | 90 | 40 | 50 | ||||||||
11 | Axelsson | 60 | 60 | |||||||||
12 | Stefan | 40 | 40 | |||||||||
13 | Lekberg | 40 | 40 | |||||||||
14 | Sandén | 37 | 36 | 1 | ||||||||
15 | Dege | 36 | 36 | |||||||||
16 | tng | 32 | 32 | |||||||||
17 | Osvald | 29 | 29 | |||||||||
18 | Erik E | 26 | 26 | |||||||||
19 | Frippe | 1 | 1 | |||||||||
Ecchi | 0 | |||||||||||
Skiderik | 0 | |||||||||||
The Dane | 0 | |||||||||||
Mats | 0 | |||||||||||
Sir William | 0 | |||||||||||
Jocke B | 0 | |||||||||||
Anders N | 0 | |||||||||||
Fisken | 0 | |||||||||||
Pantani | 0 |
5 tappra själar samlades vid macken i Härryda. Som vanligt iår bjöds vi på strålande cykelväder. Idag väntade en kortare bana som de flesta av oss var ganska nöjda med. 5 varv på en bana som var någonstans mellan 6 och 7 km. Efter ett introduktionsvarv där vi tittat på banans alla hålor släpptes alla lösa. Som vanligt var det Palmen som började borra i banans enda tunga och ganska långa backe. Valverde är fortfarande i inskolningsfasen och la sig i ett eget tempo. And then there were four..
Andra varvet gick i ett ganska behagligt tempo ända till backen, och gissa vem som drog där jo.. Detta varvet ännu hårdare och ända upp över krönet och vi andra fick använda kroppens ventilationssystem fullt ut. Dock inte värre än att vi samlade ihop oss igen.
På tredje varvet visade Sandén och Henrik prov på fin kurvteknik i nedförsbacken och Henrik tog chansen att pröva en attack. Vi andra i klungan var inte överdrivet stressade att jaga ikapp då vi såg att avståndet inte drygades ut så mycket. Så lagom till varvning var vi ikapp igen.
Så ut på 4:e varvet. Körningen på de lättåkta partierna blev allt mer avvaktande, gliringarna allt färre, det började laddas. I backen satte gissa vem upp ett ganska hårt tempo som vanligt. Jag bestämde mig för att pröva något och gjorde en liten fartökning. Det ledde till att Sandén åkte av. And then there were three..
Sista varvet och här skulle Vacchi ha kommenterat. Man kunde ta på spänningen i utförsbacken. I backen attackerade jag lite tidigare den här gången, men ingenting hände. Jag försökte att höja farten lite till och det blev nog inte så mycket men Henrik fick nog. Strax innan krönet tyckte jag mig ha fått en lucka men det kan varit en hallicunation för vips satt han där som klistrad Palmen. And then there were only two..
Vi inledde ett hyfsat samarbete i någon kilometer som dock försämrades inför banans sista knäppa. Här var jag "på gnällen" men lyckades få tag i rullen in på spurtrakan. Nu skulle det avgöras mellan de två dieselmotorerna. Då gör jag alla fel man kan göra. Jag går ut för tidigt, jag har för lätt växel, jag är så jävla långsam. Palmen fångade lätt in rullen och kunde kontrollerat gå ut och passera med 30-40 meter kvar. Henrik rullade imål halvminuten efter och Valverde kämpade sig in runt 10 min efter. Sandén klev av efter 4 varv för att bevittna den otroliga spurten.
En riktig höjdaretapp och den banan kan vi använda igen. Nu tar girot en paus ett tag och sen får vi se till att hitta nån bra helgdag för en avslutningsetapp. Eftersom vi strök en etapp så räknar vi de 5 bästa resultaten. Släng gärna in några kommentarer så att folk inte tror (förstår) att jag är galen som skriver till mig själv.
/Jalabert
Underbar läsning! Men visste jag att det stod 50p på spel istället för ett ynka hade jag givetvis fortsatt, eller inte..spurten va ju ändå kvällens höjdpunkt, Pantani mot Rebellin, så ovisst som det bara kunde bli! ;)
Men Marcus du är ju lite galen. Härlig läsning. Man kan nästat ta på spänningen. Och vem behöver Vacci när vi har dig...
Själv tillbringade jag onsdagen med ett marathonmöte från 8 till 8 och önskade att jag fått vara med.
Det blir ganska svårt att komma upp till totalledning men inte omöjligt...
Denna dieselmotor har kommit till toppen för att stanna.
Oroa dig inte. Vi är många som läser detta och drömmer om att våga ställa upp en dag.
Missa inte spelet om vueltan! Gå in på www.bitboxcycling.com och skapa ditt eget lag gratis. Jag har gjort en liga som heter giro göteborg.