Inbjudan till giro etapp 2

Samlingsplatsen:
är samma som för etapp 1, dvs. parkeringen vid södra spetsen av stora Delsjön. Där rv 40 går på en bro över vägen till Mölnlycke.


Samling:
17:45 för genomgång av banan och psykningar. Pre-start 18:00 och gemensam avfärd för att se mållinjen och vidare passera lite trafikljus.


Banan:

Starten sker efter den sista rondellen på vägen upp mot Öjersjö.

I Öjersjö kör vi den gamla vägen som går förbi Kåsjöns badplats så vi undviker den stora korsningen över Öjesjövägen. Från Öjersjö kör vi rakt över Öjersjövägen nerför den långa backen ner mot Partille och svänger mot Jonsered. I Jonsered kör vi Härkeshultsvägen över Jerikotunneln. Vi kör mot Landvetter och utefter rv 40 innan vi svänger upp mot Björröd.

Vi fortsätter förbi Eskilsby ner mot Inseros. När vi kör in i Hällesåker svänger vi höger för att ta Benarebyvägen mot Mölnlycke. Väl i Mönlycke kör vi västerut förbi buss-stationen upp mot rondellen vi passerade innan start. Här svänger vi vänster in på målrakan. Målet är nu den välkända asfaltskanten i korsningen vi redan har passerat under uppvärmningen.


Karta:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=106933410891027410504.00045403d73aa65559593


Hoppas det funkar med denna länk annars får ni höra av er.


Anmälan:
Görs i kommentarsfältet här under.


Regler:
Det gamla vanliga.
Följ trafikreglerna.
Att rycka från klungan i rondeller eller korsningar är osportsligt.
Tänk på att va NOGA med att visa övriga tävlanden formationer i vägen som vi inte tycker om.
Använd hjälm!

Lycka till


Kommentarer
Postat av: Palmen

Jag bråkar fortfarande med en förkylning och hoppas jag blir frisk.

2008-08-09 @ 13:39:22
Postat av: Karl Tiselius

Jag närmar mig mitt livs form och står på startlinjen även på onsdag. Så jä-la roligt senast!!

Öjersjö, here we come!

Postat av: Jonas L

Kommer givetvis! 3 GMOKare anmälda!

2008-08-10 @ 22:18:14
Postat av: Jalabert

Jag säger som Thåström. Fan fan fan. Att man inte kan vara med alltså.. Jag sätter mina pengar på Valverde.

2008-08-11 @ 08:22:27
Postat av: Stefan Johansson

Tyvärr kan jag inte denna gången heller. Lotta jobbar

2008-08-11 @ 20:57:34
Postat av: Palmen

Det lutar åt att det blir en mycket liten skara som tävlar i morgon.

Om jag är rätt informerad så är vi tre anmälda och av dessa är två krassliga så jag vet inte om jag kan komma och det lät som om Jonas inte kunde komma.



Är det ingen mer som antar utmaningen?



Annars blir det väldigt enkla poäng för deltagarna.

2008-08-12 @ 14:04:42
Postat av: Jonas

tyvärr är det så. Hoppas komma pigg och kry nästa gång

2008-08-13 @ 11:17:37
Postat av: Karl Tiselius

Anmäler min granne Frank också. Han kommer om det inte regnar. Han är tysk, han är bra, väldigt bra.

2008-08-13 @ 14:50:15
URL: http://www.karl.tiselius.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback