Rapport E2 - då spurten gjorde sitt intåg i girot

Jag vill börja med att säga att jag är inte bitter. Vi rullade iväg lite sent då Karl Tiselius a.k.a. Nightfox a.k.a. Cavendish fick ett par beundrarsamtal. Efter att ha axlat hjälpryttarrollen och dragit upp honom så fick vi äntligen igång lite rullning. Och till slut fick vi även diskuterat fram en mållinje så allt var frid och fröjd. Vi hade enats om att i Alafors skulle fältet släppas lös och innan det var det nästan att vi fick till en rullande vätternkedja för första gången i girots historia. De sista kilometrarna innan Alafors stannade det dock upp och vi laddade för tävlingens intåg.

Jag är inte bitter men benen kändes kanon denna dag, åtminstone till en början. Eftersom den enda backen i tävlingsdelen kom direkt var det bara att stå på. Luckan blev inte stor men jag fortsatte köra allt vad jag hade. Dock inte mer än att det som mest var kanske 50 m lucka. Det höll i ett par km men i god tid före Lindome var vi samlade även om Palmen försökte någon gång.

Jag är inte bitter men jag försökte igen, och igen och igen. Och varje försök som gick var desto mer fruktlöst. Nu börjar jag förstå hur de stora klungspurterna går till. Ett litet störningsmoment var dock när en mopedist dök upp mitt i klungan och man försökte utnyttja henne för attackerna. Tyvärr körde hon lite för lagligt för att vara optimal pace.

När spurten sen drogs igång var det de stora kanonerna som gjorde upp. Storfavoriten nightfox pallade dock för trycket och plockade hem en snygg seger. Palmen visade upp en överraskande allsidighet och tog hem andraplatsen före i tur och ordning Fredrik W, Henrik, Fredrik K, mannen utan muskelfibrer typ II och Jakob. Måste ändå säga så här i efterhand att det var en ganska kul etapp, men väldigt långt hem på tom mage efter målgång.. 


Nu blir det ingen mer etapp före SM men vi ska försöka få till någon till efteråt. Kommentera gärna hur du upplevde loppet.

/Jalabert

Media:

 

Bilder:
Några bilder i picasa webbalbum

Fredrik K, Henrik E, Kalle B, Jakob och Fredrik W är redo inför start.
Taggade inför start!

Här kör vi på...snittar på c:a 35 km/h
Go go go!! KOM IGEN NU GUBBAR!!!
Film:

Kommentarer
Postat av: Henrik

Är bara att erkänna sig besegrad...av materialet. Får ta mina sista slantar och köpa en bättre hoj så man kan ha en chans i spurterna.

2009-08-27 @ 09:29:17
Postat av: Henrik Sandén

Fan va kul att ni är på G igen, synd att man inte är i stan.

Tillsvidare nöjer jag mig med orginalet, TCT, där det nuförtin är "skapligt" motstånd att vässa formen mot, lovar gott till en comeback i Girot!

2009-09-02 @ 22:03:10
Postat av: Henrik Sandén

Filmen>> Ja...man kan ju tänka sig vad Adamsson och Vacchi hade sagt om ol-knickers i en cykelklunga. Kan någon köpa ett par cykelbyxor till Marcus?! Tisse såg däremot vacker ut, det lilla man fick se :)

2009-09-02 @ 22:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback